Je 1. října 2020 a do Vánoc zbývají necelé 3 měsíce. Klient má e-shop snad se všemi druhy alko i nealko nápojů (5 000 položek na skladu) a jasné zadání: Podíl nákladů na obratu (PNO) mít na 5 %.
V segmentu, kde jsou reklamní systémy nemilosrdné a inzerce alkoholu povolena jen za určitých podmínek, to není snadná výchozí pozice. Nemluvě o nízkých maržích a poměrně vysoké konkurenci. Na druhou stranu to ale není nic, s čím by si zkušený odborník neporadil.
Máme Sklik, Google a něco málo k tomu. Jako první jsme dostali na starost Sklik. Stávající propagace měla své nedostatky a proto naše první kroky směřovaly k její nápravě. Především v těchto třech oblastech...
V nákupních kampaních jsme objevili několik ztrátových segmentů (např. sirupy), které měly děsivě vysoké PNO až ke 205 %. Kdykoliv je PNO vyšší než marže, znamená to, že jsme v mínusu. Tímto se zcela zbytečně tříštil rozpočet na nevýhodné segmenty.
Postupnou analýzou jsme tedy řadu z těchto segmentů utlumil a manuálním biddingem nastavili jednotlivé ceny za proklik zákazníka, které vycházely ze zkušeností a minulých výsledků.
Pamatujte na to, že při podobně širokém portfoliu nemusíte být s reklamou všude. Dělejte akvizici tam, kde to dává smysl — a tedy vydělává.
Remarketing je modla současného online marketingu. A ještě aby ne. Když zákazník nenakoupí hned, můžete ho pomocí remarketingu v následujících dnech zkusit přesvědčit, aby nákup dokončil. Ve firmě tuto metodu používali, nebyla ale zcela dobře nastavená.
Největší šance získat zákazníka, který hned nenakoupí, je obecně hned po zhlédnutí produktu. Proto jsme okno 30 dnů, jak byl remarketing doposud nastavený, rozdělili na 3 části a nejvyšší nabídku dali na rozmezí 0-3 dny, což funguje nejlépe. Naopak 17 dnů po navštívení produktu už moc lidi nenakupuje.
Podobné segmentování publika je pro remarketing výhodné. Například na 0-3 dny, 4-7 dnů a podobně. Zjistíme tak, že na 0-3 dny můžeme mít vyšší nabídku než u 14. dne. Zkrátka čím později „lovíte“ zákazníka, tím dráž vás to vyjde.
Není rum jako rum. Zákazníci jsou zvyklí hledat konkrétní název — třeba A.H.Riise Non Plus Ultra. Přesně u takového vyhledávání chceme naši reklamu zobrazovat. Část PPC marketérů ale podobné zadání chytře obchází pomocí funkce „keyword“, k čemu přidají jen monotónní popis. Hotovo, práce je. Faktura tady. Nemusí to být nutně špatně, mnohdy (jako třeba v tomto případě) se nám ale vyplatí jít více do hloubky a vyhledávání zpřesnit.
Abychom v tomto směru tedy získali lepší výsledky, udělali jsme kompletní analýzu prodeje. Na základě zjištěných údajů jsme pak zavedli vyhledávání na TOP 10 kategorií a tvořili reklamy přímo na daný produkt. Výsledek? PNO pod 4 %.
Díky všem těmto krokům se nám hned v prvním měsíci podařilo zvýšit objednávky o 244 %. Další měsíc jsme měli 218 %. A kdyby sklad nezahlásil stop stav, mohli jsme pokračovat dál. V tomto bodě jsme se ale logicky rozhodli reklamu zcela utlumit. K zajímavým číslům jsme se mimochodem blížili i s hodnotou objednávek.
Reklamy tak během naší správy za pouhé dva měsíce vydělaly 40 % ročního obratu z Skliku. A podobně to může být i u vás.
Chcete se vyhnout podobným chybám v nastavení kampaní nebo opravit, co doposud nefunguje? Připravíme pro vás PPC AUDIT, kde analyzujeme reklamy hezky od podlahy. Pomůže vám to ukázat řadu ztrátových faktorů a hlavně cestu, jak vše zlepšit.
Obchodní podmínky • Ochrana osobních údajů
Copyright 2021 © Reklamní krejčí s.r.o.