Facebook reklama je malý zázrak a my se rozhodli (i v zájmu mých klientů) otestovat její efekt na vlastním projektu.
V září 2020 jsme spustili e-shop zaměřený na prodej tematických triček a jiných módních doplňků. Protože nás ale pracovně čekala tradičně nabitá předvánoční sezóna, první měsíce žil obchod svým životem — s obratem několik tisíc korun. Od února 2021 jsme se do toho vložili naplno.
Cíl byl jasný: Zvýšit obrat, další léto si za to zajet třeba na pěknou dovolenou, a především taky ukázat, že i s malým rozpočtem se dá dobře kouzlit.
Na sklad dostáváme várku 60 triček a začínáme s testováním.
Facebookovou reklamu většinou optimalizujeme na konverze (na lidi, u kterých je největší šance, že skutečně nakoupí), máme ale i řadu dalších cílení. Otestovali jsem tzv. klikačky, tedy kampaň zaměřenou na návštěvnost. Zajímavě první dva týdny fungovala i kampaň na projevený zájem; později však jen plýtvala rozpočet a museli jsme ji zastavit. Dle předpokladů bídně dopadlo i cílení na dosah.
V rámci každého z těchto typů kampaně jsme vždy vyzkoušeli různé kreativy, abychom nestříleli na prázdno a nepřipravili zákazníkovi složitou cestu k dokončení objednávky v e-shopu. Zkusili jsme zobrazení jediného obrázku, carousel (neboli rotující formát více obrázků) i video. Pokaždé za pár stovek korun.
Konverzní poměr z reklam se pohyboval stabilně na 4-5 %.
Nejlepší variantu jsme následně použili do reklamy s nejlepšími výsledky — optimalizace na konverze.
Po dvou týdnech bylo 50 kusů triček pryč.
Tady je mimochodem dobré dát upozornění. Aby se vám při rychlém růstu objednávek nestalo, že budete mít prázdný sklad a nezbyde než čekat, až se opět zaplní. Oblečení má spoustu velikostí a pořád nějaká chybí. Balancovat výrobu vs prodej ve fashion segmentu není úplně jednoduchá záležitost. My máme v tomto ohledu výrobu i počty naštěstí pod kontrolou, takže můžeme po pár desítkách kusů na sklad postupně dodělávat.
Celkový obrat, který jsme od května do října 2021 vytvořili, byl 763 221 Kč.
Vedly k tomu osvědčené postupy, které jsme popsali výše, a které nám pomohly zvyšovat rozpočet na reklamu z 200 Kč / den až na 6násobek a později i více.
Žádný univerzální postup, který by zafungoval na každý jednotlivý e-shop, ale pochopitelně není. To, co na Facebooku fungovalo před 3-5 lety, už dnes nefunguje. Systém se neuvěřitelně rychle vyvíjí. Inzeruje více firem, reklama se prodražuje, konverze se dají hůře doměřit. Já takto nedoměřil zhruba 30 % konverzí. Inzeroval jsem pouze na Facebooku.
Důležité je najít správný přístup, sledovat reklamy, zkoušet nové kreativy a testovat různá zacílení. Nečekat, až se něco stane...
Jak vidíte, v tomto konkrétním případě zafungovalo osvědčené cílení na konverze, v jiných situacích a za jiných podmínek to ale zdaleka fungovat nemusí. Možností dnes máme spousty.
Na tom je koneckonců založený náš přístup.
Nedržíme se jedné, rádoby zaručené cesty, vždy hledáme optimální variantu pro daný případ. Co nejefektivnější variantu, která vám, třeba i s menším rozpočtem, může zajistit velké výsledky.
PS: Recept na úspěšný e-shop? Ten bohužel nemám. Je ale třeba přiznat, že stojíme na pevných nohách, které se jmenují Shoptet. Na trhu je pár dalších alternativ, ale Shoptet je špička a pro malý e-shop zcela dostačující. Implementace pixelu, nahrání feedu do katalogu. Vše běží jako po másle.
Obchodní podmínky • Ochrana osobních údajů
Copyright 2021 © Reklamní krejčí s.r.o.